Thursday, November 13, 2008

Lite av gårdagen.

Mamma ska få glasögon och bad mig följa med
som smakråd till Synsam igår.
Vi träffade på Kauukan på vägen dit som delade med
sig av lite tips och trix från glasögonvärlden.

















På bilden: Kauukan (Inte Mamma.)

Synsam hade förändrats en hel del sen tidigt 2000-tal.
Senast jag var hos en optiker var när jag skulle få
övningskörningstillstånd (till ingen nytta alls) och
då var optikern lite mer likt Apoteket.
Det kändes statligt och nästan förbjudet att locka
kunder och köpa ögon av glas. Lite som sprit på systemet.
Nu var det däremot fullt av reklamskyltar och roliga
montrar med solglasögon. Här nedan Puff Daddy.
Känns lite som på Times Square fast på Synsam.
Bara en sån sak!
























Vi mellanlandade sedan hos Rebbocop och kollade
lite på dodgeball medan hon försökte plugga.
Sedan drog vi och käkade och nu har alltså Mamma sen länge
åkt hem och blivit ersatt av Lorentz och Oskar.
Sen mot studion där vi skulle koka ihop hits med Vito.



















Och där är alltså Vito Grasso.
Kan vara ganska svårt och se eftersom bilden är så pass
mörk och dimmig. Väldigt dålig kamera på mobilen och jag
som fick höra "DEN HAR 5-MEGAPIXLAR!" när jag köpte
telefonen. Jag kan alltså tapetsera hela väggen med den här
mörka och suddiga bilden utan att den blir pixlig. Fräs!
























Auudrian Luux var på plats.
























Ornish























Lornish.

No comments: