Friday, May 23, 2008

"The hardest working DJ in town!"

För några dagar sen postade jag videoklippet Hejda Diskomusiken här på bloggen.
Sen dess har det snackats fram och tillbaka om klippet.
Research har gjorts om Big Brother (Diskojockeyn med marackas i videon)
Någon har sett honom på PrisXtra i Norrtull andra vet att han som klippet
konstaterar var en stor klubbprofil på slutet av 70-talet. Mycket mystik!

Hursomhelst. Igår föll bitarna på plats. Big Brother heter egentligen Sidney
och drev klubben big brother Vid Sergelgallerian, grevturégatan.
(ni vet typ mitt emot grodan.) Min farsa jobbade på just denna klubb
på slutet av 70-talet och Sidney har jag ju träffat. Det här kom jag alltså på
efter att ha postat, sett och diskuterat klippet under en längre tid.

















Sidney eller Big Brother fullkomligt ägde stan på den här tiden (enligt min far)
och var också känd som "The hardest working DJ in town".
Klubben Big Brother blev lite av en institution och i Stockholm kunde man se
DJ Big Brother rulla omkring i en nyköpt rolls rolls. Disco musiken hade
kommit till stan!

Sidebar.
Snackade som hastigast med Taro om det här. Det är kul att varje generation
har sina klubbar, djs, arrangörer och en viss mystik kring alltihopa.
Jag minns klubbar som verkade skithäftiga som självklart hade lagt ner lagom
till att man själv blev 17-18 och
förmodligen finns väl samma mystik runt dom klubbar som vi springer på idag.

Några klubbtips:
La Vida Locash! (Trädgården 30Maj)
Russian Spring Break och Team Skidoo!!!!!! (Trädgården 31 Maj)

Klippet igen för er som missat:

No comments: