Saturday, May 24, 2008

Leeloo

I Flera månader har jag kollat efter Det Femte Elementet.
Inte nån ny hiphop-gren utan Sci-Fi filmen med Bruce Willis
och Gary Oldman.
Jag har kollat i alla videobutiker jag varit inne på, försökt ladda
ner men utan resultat. Jag vet att jag hade kunnat beställa
den från nätet men det blev liksom aldrig av.
Men fortfarande. Skumt att den inte finnas i varenda butik!
Så i förra veckan hittade jag äntligen dvdn.
Såg den här filmen med Oskar när den kom ut runt 97
och sen nått år tillbaka har jag målat upp en bild av att det
här ska va typ världens bästa film. Det var det verkligen inte.
Visst den e fet!! Men inte så bra som jag hade fått för mig och
kanske lite plojigare än vad jag kom ihåg.
Chris Tucker spelar typ Jar Jar Binks i filmen
och Deboo, den stora skurken i Friday filmerna får rollen
som den amerikanska presidenten. Men hursomhelst rymdlandskapen
är galna och filmen är endå sjukt bra.

6 comments:

Anonymous said...

Scenen när det skjuts som fan och den blå opera-sångerskan sjunger loss är fet!

Anonymous said...

Yay!
http://www.youtube.com/watch?v=4MR6D7tL38U

Anonymous said...

Jag har typ målat upp samma bild som dig i min skalle. Den där filmen är soft, var en 8-9 bast när jag såg den där. Ska se om jag hittar den! : )

Anonymous said...

Fast det där är ju något lökigt ihopklipp. Såhär såg det ju ut i filmen (minus den sköna uppbyggnaden med den lugna musiken).

http://www.youtube.com/watch?v=n0qy3JHz6X0&feature=related

Anonymous said...

Aha så pass. Kollade bara snabbt. Super speed på länkningen!

Anonymous said...

haha exakt samma här! tänker fortfarande på "All day long - All day loong".. the shit.